Utforskning av Seattle

Vaknade lite senare än planerat. Vi somnade som sagt liiite senare än planerat. Vi åt en amerikansk frukost och gjorde oss klara. Vi tog bilen till busstationen, för att ta bussen till downtown. Det är mycket enklare och smidigare. Det tog sin lilla stund ner. De håller såklart på att bygga om så att bussarna får ta en liten omväg. Vi startade med att gå till gumwall. En gränd där man sätter sitt tuggade tuggummi. Låter äckligt, det ser äckligt ut. Det är väl lite småballt. Jag satte såklart ett tuggummi där och gjorde mitt märke. Vi gick omkring på marknaden. Vi såg de kända fisk-kastarna som säljer fisk och skaldjur. Det var riktigt ballt och det var riktigt stora fiskar de kastade långt till varandra. Klart man ville se att de tappa dem men det gjorde de inte. Gick in i en tysk affären och tjejerna köpte sig lite korv. Vi satte oss på waterfronten och njöt av vädret.
 
 
 
 
Vi bestämde oss för att dra oss mot Spaceneedle. Det var inte så långt men vi valde att ta bussen, gratis och vila min ankel så mycket det gick. Vi vill kunna göra så mycket som möjligt. Det var en stor festival med spelningar och dylikt vid Spaceneedle. Det var en femtimmarskö och kostade ungefär 150 kr att åka upp. Så vi skippade att åka upp i Spaceneedle. Vi gick runt och tog lite kort. Vi tog sedan bussen till en bro lite utanför stan. Under bron fanns ett konstverk. Inte vilket som helst utan ett stort troll med en bil i handen. Det var coolt med lite väl mycket med folk. Klockan sprang i väg och magen kurrade. Min ankel började även värka lite mer än vanligt. Vi tog bussen tillbaka till bilen. Vi handlade lite mat. Det blev potatisgratäng med skinka i. Till det blev det bacon. Fy bubblans vad gris är gott. Känner mig lite hemskt men jag skulle aldrig kunna ge upp det. Vi gjorde inte så mycket mer under kvällen. Vi hängde på rummet, glodde på lite mer youtube klipp och tjöta. När vi gick och la oss fortsatte Elena och jag med att titta på youtube klipp. Vi hittade en massa roliga kattklipp. Vi skratta så vi lipa. 
 
 
 
 
Underbara Seattle!
 
 
malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback