Planeringen och göra bort sig

Ställa klockan för att komma upp i tid. Ville fixa lite innan jag skulle iväg för att plocka upp föräldrarna. Tiden bara flög iväg. Tanken var att jag skulle plocka upp föräldrarna och morfar men morfars plan var inställt. Barnen var glada över att se föräldrarna igen. Jag kunde pusta ut. Tog datorn och satte mig ute på terassen. Det var stekande sol och 30 grader celsius. Jag började att smida på den stora planen. Den stora planen är Brittas och min resa. Resan vi ska göra efter att jag har jobbat klart här i USA. Jag brände upp mig såklart. Så jag fick gott knalla in och fortsätta min planering. Jag kom fram med en grundplan. Jag kunde inget annat än att bli supersugen. Jag vill åka nu! Fast på ett sätt vill jag inte lämna min familj här.
 
 
Under middagen med familjen fick vi se bilder från Paris. Jag fick dyr franskchoklad från en chokladbutik som establerade sig typ år 1850. I det andra paketet var det franska macarons, smaskigt värre.Elena och jag bestämde för att gå på bio. Det blev filmen Battleship. Vi hängde en sväng hos mig innan filmen. Vi köpte godis på target och satte oss i fel biosalang. Vi började fatta när skärmen fortfarande var svart när filmen skulle startat och väggarna vibrerade av ljudet i den andra salongen. Elena fråga en som jobba och vi fick skutta in till biosalongen bredvid. Filmen var så mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Killen var svinsnygg och man kan inte bli stoltare svensk när man tittar på den svenska godingen Alexander Skarsgård i en amerikansk storfilm. Storyn var lite kliché men verkligen sevärd.
 
 
 
 
 
 
Back to normal with the eye on the horizon!
 
 
malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback