Sysslornas söndag

När jag kom utanför min dörr på morgonen satt barnen där så fint och spela xbox. De hade också även bestämt att jag skulle göra pannkakor till frukost. Inte vilka pannkakor som helst utan de svenska. För min del känns det sjukt fel att äta middagsmat till frukost. Däremot fanns det inget jag kunde göra åt det. Barnen behövde äta frukost så jag ställde mig och stekte pannkakor. Dottern älskar de pannkakorna och åt minst sju stycken. Vilket jag blev impad på då hon inte alls är stor i maten. Barnen gjorde deras sysslor för dagen och jag hjälpte till. Vi alla fick damp på vår skrivare som inte funkade som den skulle. Dottern som skulle skriva ut sin forskningsrapport fick panik. Som tur lyckades vi lösa det efter två timmar. Jag fixade lunch till barnen och mig för att sedan skutta iväg till affären. Dottern behövde stora sockar till sin aktiva del av sin redovisning. Sonen köpte sig ett nytt xbox spel och en stor påse med godis. Herregud vad jag ångrade att jag lät honom köpa den. De åt en hel del godis och de blev som två speedade duracell kaniner. Elena kom och gjorde oss sällskap vid kvällsmaten. De var inte roligt alls att försöka få dem att sitta tysta och stilla för att äta. De var helt galna. Lyckades som tur att få dem i säng i tid. Elena och jag tittade på Being human.


Socker i all ära.






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback