Sonens hemkomst

Såg till att dottern kom iväg till skolan. När jag tittade ut genom fönstret var jag glad över att jag inte var den som körde. Det hade snöat som bara den under natten. Kan man bli något annat än deprimerad. Jag är redo för vår nu. Påskliljorna har t.o.m. blommat över här. Pingstliljorna är snart utslagna. Jag har inte haft en riktigt vinter men jag är ändå över den. Jag kände mig lite fast i huset med all snö. Jag vågar inte riktigt ge mig ut och glida ner med mina sommardäck. Jag segade och började få mer och mer panik över påskbordsbiljetterna. Jag behövde åka till IKEA så jag kunde köpa biljetter och garantera mig en svensk påskmiddag imorgon fredag med Elena. Jag tog mig en lång dusch och rakade även benen. Denna gången rakade jag verkligen BENET igen. Att jag alltid ska skära mig ordentligen. Det slutade aldrig att blöda heller. Fick efter ett tag stoppa papper i sockan för att det funka inte med blåster. Måste säga att det var bra irriterande. När mamman kom hem var det fortfarande en massa snö ute. Jag frågade henne om hur vägarna var. Det var lugnt. Det var såklart mest snö här och det hade smällt bort på alla andra vägar. Så jag gav mig iväg till IKEA för att köpa lite biljetter och godheter. Köpte mig påskmust till familjen och mig. Råkade få med mig lite choklad också. Det fanns tydligen massa biljetter kvar till påskbordet som tur var. I andra städer hade det blivit utsålt snabbt. Hem igen för att lämna av grejerna och sen direkt till skolan för att plocka upp barnen. När vi kom hem hade sonen äntligen kommit hem från skolanresan i Australien. Han var en liten pepparkaka. Jag fick en jättelång kram! Vi fick höra allt om resan under middagen. Som det även serverades SVENSK béarnáissås Jag skjutsade även dottern till och från fotbollsträningen. Jag hjälpte även till att paka en äpplepaj, vilket är sonens favorit efterrätt. Kvällen försvann fort.






Alla vid matbordet igen!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback