Chilla i värmen

Att vakna upp i Miami och frysa är inte riktigt helt okej. Jag fick sova med en filt. Min mamma tyckte att temperaturen på hotellrummet var alldeles lagom. Så det fanns inte så mycket för mig att göra mer än att sova med filten. Morgonrutinen är lika smidig som vanligt för min del. Så det tog ett litet tag innan vi kom ut. Tur att vi vakna tidigt. Mamma vaknade redan vid klockan sju på morgonen. För mig är då klockan fyra på natten. Jag får nämligen vrida tillbaka tre timmar när jag flyger hit. Jag var inte piggast på morgonen. Vi gick till starbucks och tog oss en frukost. Jag fick i mig lite kaffe och kunde känna mig lite mer levande. Efter frukosten tog vi oss en liten rundtur och kollade in shoppingen. Såklart kollade vi in stranden! Timmarna bara försvinner när man har roligt. Vi tog en fika på Häägen-dasz. Mamma tog sig en smoothie och jag tog mig en superduper megagod bananasplit. Mätta och belåtna gick vi tillbaka till hotellet en sväng. Jag klarar tyvärr inte allt för mycketm med mitt ben. Det fick bli att vila lite och fixa till sig inför middagen. Vi gick till ett uteställe precis bredvid oss, Hotell Catalina. Vi åt god mat och jag tog mig självklart en drink. Roligare fick jag när vi kom hem från middagen. Vi tittade lite på tv. Helt plötsligt ser jag hotellet vi åt på. Det kommer en tv serie om det. Galet festar hotell rent ut sagt.








Detta kallar jag semester!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback