Halvledig, poopmouse och mumsigheter

Skjutsade iväg ungarna till skolan och sen var jag klar. Dessvärre kan jag inte spendera mina timmar på något nyttigt. Jag tittade på How I met your mother och skypa med familjen där hemma i Sverige. Jag tog mig däremot en superlång dusch. Vilket jag behöver, tänker otroligt bra i duschen av någon anledning. Elena slutade tidigt och kom hem till mig. Vi åkte till Joanna, vilket är en affär med allt pyssel och hobby. Allt från att sy, bakning och ramar. Allting finns i denna butiken. Jag behövde inget och kom endast ut med en godisbit. Hittade äntligen den stora kitkaten. Kassörskan titta lite konstigt på mig och fråga om jag bara skulle ha en godisbit. Fick glatt förklara att jag var där med en kompis och jag inget behövde.





vägen hem hoppade vi in på Fred Meyers för att köpa lite småsaker. Jag hittade mig två nagellack. Det blev ett hallonrött och ett mörklila. Lite väl tjejiga nagellack för min del men jag gillade dem. Det är mycket som händer med mig här borta. Hoppade in i bilen igen för att snabbt hoppa ur den. När jag satte mig kände jag en illa luktande stank. Jag tittade mig omkring och upptäckte en starbucksmugg. Tittade ner i den för att se om det var den som stank. Det var det såklart men inte möglig frappuccino som jag hade tänkt mig utan en mus. Ja, du läste rätt, en mus. Jag studsade som sagt ut ur bilen och skrek över hela parkeringen. Gubben i bilen bredvid tappa hakan och bara satt där och glodde. Det blev några tjut till från Elena innan vi bestämde för att åka vidare. Vi skulle på vägen släppa ut musen. Nu menar jag såklart Elena. Vi körde bilen in till kanten vid en stor åker. Elena öppnade locket och det stank jävel. Musen var täckt av piss och bajs. Vi döpte musen till The poopmouse. Vill tillägga att den hade varit i muggen i ett dygn. Jag skulle ta några bilden innan hon släppte ut den. Det blev inte många för såfort locket var av började den hoppa. Den var riktigt duktig på det och hoppade ur den äckliga muggen. Den hoppade nästan rakt på mig i bilen. Så ni kan bara gissa hur högt jag satt och skrek. Såklart hoppade den inte in i bilen på mig utan ner på marken och sprang illa kvickt iväg. Elena och jag skrek lite till och vi mådde genast bättre. Den musen var äcklig. Inte bara äcklig för att det var en mus utan för att den stank och var drängt i piss och skit. Snabbt hem för att äta middag med min familj. Till efterrätt blev det strawberry shortcake. Vädret var jättebra så Elena och jag satt ute en stund och snacka. När mörkret föll gick vi in och tittade på Being human. Pappan gjorde oss sällskap. Han jobbade samtidigt. Tanken var väl att han skulle få lite jobb gjort men han satt allt och fråga en del frågor för att han satt och följde med, hihi.






Dagens överraskningar!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback