ORLANDO!

Att gå upp tidigt på semestern är inget kul men det som väntar är roligt. Vi åkte iväg så tidigt och fort att det inte blev någon frukost. Jag somnade i bilen och sov för de mesta. Mamma fick sitta där själv och köra. Mamma var rädd att svänga in någonstans så det blev inte mat förän vi kom fram vid klockan tio. Det tog väl cirka fyra och en halv timme från Miami beach till Orlando. Jag studsade nog som ett barn i bilen. Jag tycker detta är grymmt roligt. Vi köpte mat de första vi gjorde. Det blev världens största och flötigaste pizza. Det kunde verkligen inte bli mer amerikanskt. Vi gick först in på Universal studio. Det var inte riktigt lika grymmt som den i L.A. Denna gången fick jag se Terminatior2 attraktionen, riktigt mäktigt! Vädret var underbart och svettigt. Såg massa roliga grejer, shower och åkte attraktioner. Shoppade lite och gick sedan vidare till Island of Adventure. Tiden sprang iväg så fort men det gör den när man har roligt. På Island of Adventure fanns det sjukt mycket mäktigt att se. Harry Potter slottet fanns där. Det var helt otroligt att se och åkattraktionen inne i slottet var helt otroligt. Kommer att minnas det starkt i hela mitt liv. Ja, jag är ett litet Harry fan som ni vet. Sista jag åkte var Hulken. Dra åt jävel vilken rollercoaster. Jag fick egentligen inte åka den med gipsen men ingen sa något. Kan säga att det kändes i både fot och ben men vem bryr sig. Den upplevelsen var det verkligen värt. ÄLSKAR BERGOCHDALBANOR! Vi hade även köpt gå före i kön biljetter men eftersom jag räknades som handikappad fick jag gå före alla, även de som också hade gå före i kön biljetter. Det var tur man fick ut något bra. Specialbehandling till max fast nu är jag lite trött på att alla tittar på mig och tycker synd om mig. Helt fantastisk dag och mår gott ändå in i själen. Avsluta med att äta på panda express, mums! Lång helvetes resa hem blev det dock. Någon som hade skjutit en polis på motorvägen så de stängde av hela vägen och gps ville bara åka den vägen. Tog lite långt tid innan jag lyckades hitta en annan väg men hem kom vi.







ÄLSKA FILM&USA VÄRLDEN!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback