PDX-SEA/TAC-MIA

Helvetes natten minst sagt. Gipsen jag fick var en mardröm. Vinkeln på den var inte uppskattat. Foten svullnade upp och ville inte vara i 90 graders vinkel. Det värsta var att gipset täckte inte tårna utan kanten kördes in i fotdynan. Jag var så frustrerad och kunde verkligen inte somna pga smärtan. Jag lyckades få någon timmas sömn men humöret var inte på topp. Jag fick prata med föräldrarna här och de pratade vidare med min läkare. Jag hade sån tur att han hade jour och var på sjukhuset. Pappan och jag fick ta en liten tur till sjukhuset och jag fick återigen ett nytt gips. Det blev ett otroligt bra gips med stöd för tårna. Det var en lycklig tjej som gick ut från sjukhuset. Jag började mer och mer se fram emot att åka på semester. Jag kan säga under natten såg jag inte alls fram emot det. Jag kunde inte ens tänka fem minuter framåt. Hemma igen ringde jag upp flygbolaget för att se om jag kunde få lite bättre platser pga foten. Såklart hade det blivit fel på min biljett och efter tjugo minuter hade allting löst sig. Jag blev inte ens förvånad. Allting går åt helvete för min del nu. Jag har ingen såndär riktigt Malin-tur länge. Där allting flyter på förvånadsvärt bra. Numera har jag såndär Malin-otur bara jag kan ha. Elena kom strax efter att de löste sig med flygbolagen. Vi drog en sväng till Target. Jag behövde köpa reseflaskor med tandkräm osv. Vi missade även tillfället att se filmen The Avenger. Tur att den fortfarande är kvar när jag kommer hem. Jag ser sjukt mycket fram emot att se den filmen. Packade klart det sista och sa hej då till familjen. Elena körde mig till flygplatsen. Jag flög först till Seattle och sen därifrån till Miami. Det var ingen rolig resa för min fot. Den pulserade och svullnade upp. Jag fick även skäll av en flygvärdinna som körde på min fot. Jag hade uppe foten på armstödet och så körde hon på foten med matvagnen. Hon blev troligtvis rädd men hennes reaktion var inte så trevlig. Jag har fått mina order om att ha foten i högläge.



Låt timmarna gå!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback